Ingeborg-op-de-Kili.reismee.nl

Kouwe Klauwen weekend

Op vrijdag 30 januari 2015 hebben Peter, Twan, Bianca, Stefan, Mike en ik ons verzameld op het station van Oisterwijk. Hierna zijn we gewandeld naar de Bivakplek net buiten Oisterwijk waar we onze eerste nacht hebben doorgebracht in tent, bivakzak en hangmat. Zaterdag 31 januari zijn we om 8.30 uur op pad gegaan. Mike moest afhaken doordat zijn slaapzak klets nat was geworden. De route voert ons door het prachtige Brabantse land. Na 6 uur en ca 22 km hebben we bij de Paradijsbrug besloten om niet door te lopen naar de Bivakplek bij tussen Alphen Chaam (nog zeker 4 uur lopen), maar af te buigen naar een prachtige nieuwe bivakplek in Poppel, net over de grens in België. Gelukkig hadden we onze piromaan Twan bij ons, die niet snel opgeeft als er een kampvuur gemaakt moet worden. Met de reeds gelezen bladzijde uit het boek van Bianca lukte het om een vuurtje aan de praat te krijgen. Dit was wel nodig want de buitentemperatuur lag rond het vriespunt. Rond 20.00 uur heerlijk in de warme slaapzak en na een heerlijke nacht slapen de volgende dag in ca 3,5 uur naar Riel gewandeld. Hier heerlijk aan de koffie met gebak, die we zeker verdient hadden.